neděle 18. září 2011

Rožnov 3-4 september 2011


V dňoch 3. a 4. septembra som sa zúčastnil obradov YAGNA a ABIŠÉKAM v Rožnove pod Radhoštem u Jagadishena a Shivani pod vedením Swámiho Vishwakurunandhananandy (Kuru). V piatok 9. 9. som bol vyzvaný, aby som sa o to podelil.

Prvý raz v živote som zažil, čo nie som schopný vyjadriť a tak týždeň rozmýšľam, ako použiť slová na niečo, na čo sú slová krátke.

Pre pochopenie: moje myslenie je technické a logické – priemyslovka a vysoká elektro, prakticky: čo neodmerám alebo neodvážim neexistuje; rok sa pravidelne zúčastňujem OM Healingu a od apríla t. r. cvičím Atma Kriju (AK).

Ak dáte žabu do hrnca so studenou vodou a začnete vodu pomaly zohrievať, žabu uvaríte. Dôvod: žaba si neuvedomuje pomalú zmenu. Toto sa deje so mnou pri OM Healingu a AK: blízki mi povedia, že sa mením, ja si to neuvedomujem. (Toto s nami robia aj politici: pomalé zmeny a sme tam, kde oni chcú (nebránime sa).)

Ak žabu hodíte do horúcej vody, vyskočí. To sa stalo mne. Bolo to tak silné, že ešte dnes po 14 dňoch spracúvam (prežúvam) „popáleniny“.

Čo sa vlastne udialo v mojom živote v Rožnove?

Žil som v detskej izbe a hral som sa s drevenými kockami. Čítal som knižky a časopisy, ako rýchlejšie a lepšie stavať z drevených kociek „hrad prepevný“, zúčastňoval som sa motivačných školení, ako byť výkonný a úspešný v stavaní drevených kociek. A zrazu som na zelenej lúke, slnko svieti a mám k dispozícií tehly a maltu. To je to uvedomenie a precítenie srdcom: z drevených kociek Karlštejn nepostavím ani za 200 rokov; Yagna a Abišékam mi sprostredkujú, že božstvá mi zabezpečia nepretržitý prísun tehál a malty a odvedú za mňa 99% práce, 1% je na mne, t. j. moje konkrétne myšlienky a moja duchovná práca. Uvedomenie: nie ja „to“ (zhmotnenie mojich prianí) urobím, ale všetko sa udeje skrz božstvá. Konečne som pochopil: toto je odovzdanie ega Bohu (najprv ho samozrejme musím mať, aby som ho mohol dať (žobrák vám peniaze nemôže dať, nemá ich)).

Pri Abišékamu som kŕmil lyžičkou Budhu. Odprisahal by som, že sám Budha bol prítomný a jedol z mojej lyžičky. Nech by mi skúsil predtým niekto povedať, že soška (murti) skutočne je (prijíma potravu) .

Celý život som bol presvedčený, že všetky tie rituály a obrady sú bezduché formality. Vďaka Kuruovi a vlastnej skúsenosti som si uvedomil, precítil a zažívam, že to funguje. A ako!

Som iný človek!

Zhrnutie:

Vedomosti sú prenositeľné (napr. slovníky), skúsenosti nie, preto všetkým odporúčam: zúčastnite sa Yagny a Abišékamu!

Zhruba povedané: jeden obrad Yagny alebo Abišékamu vám nahradí 3 mesiace duchovnej práce, beriem späť: Yagna a Abišékam sú nenahraditeľné na duchovnej ceste.

Snažil som sa uchopiť neuchopiteľné. S láskou

Ing. Vladimír Slavomír Frťala


P. S.

Ja, s mojou povahou, by som napísal autorovi tohto článku: „Toto sú všetko duchovné kecy o ničom. Čo konkrétne do Vášho života priniesla účasť na Yagne a Abišékamu, ktoré spomínate?“

Odpovedám: „Uvediem jeden príklad: Dostal som nádherný dar – ďalekohľad. O čo ide? Nedokázal som riešiť skutočnosť, že s niektorými ľuďmi sa jednoducho nedá. Bol som slušný, argumentoval som, zdôvodňoval. Ignorovali svoje povinnosti a moje do očí bijúce potreby (z môjho pohľadu na vec), nároky (dokonca zákonom stanovené). Dohody, zmluvy nedodržovali. Právoplatné súdne rozhodnutia ignorovali. (Buďme úprimní: samozrejme, že všetko sa to dialo iba preto, lebo som im to dovolil.) Nechápal som: o čo ide? Jednoduché, ako facka: takýto ľudia sa dívajú na svet cez ďalekohľad. Seba a svoje potreby vidia obrovské, druhých vidia maličkých a ich práva nevidia vôbec.

Začal som sa dívať na svet a tieto osoby cez ďalekohľad, ktorý otáčam podľa mojich potrieb. (Robím to vedome, na rozdiel od spomínaných ľudí, ktorí si to vôbec neuvedomujú.) Fantastické! Skúste to sami!“

Pre dnešok stačilo.

V Bratislave, dňa 17. septembra 2011.

Žádné komentáře: